Drift

Här kan du se aktuell drift status på Dialing systemet.

DRIFT FELSÖKNING
header-img header-img

Drift



På grund av det omfattande störningar och förändringar i telenäten som skedde för en tid sedan (främst Tele2), så har de kunder som använder sig av mobilsvarsdetektion upplevt problem med ljud och nummervisning. Dessa problem är avhjälpta, dock kvarstår problem med själva detekteringen vilket leder till framkoppling till telefonsvarare i större omfattning än normalt. Felsökning pågår.

FELSÖKNING

Dialing har driftjour vardagar 08.00 - 21.00 samt helger 10.00 - 17.00.

Driftjouren hanterar endast akuta driftproblem, såsom störningar i tillgängligheten till Dialing. Övriga frågor – till exempel supportfrågor – hänvisas till ordinarie supportkanaler och öppettider.

Innan du kontaktar driftjouren ber vi dig gå igenom följande två punkter:

1. Kontrollera om du kan nå andra webbtjänster än Dialing, till exempel andra webbplatser som du brukar besöka. Om du inte kan nå andra webbtjänster har du antingen:

  • ett lokalt problem med din dator,
  • problem med datorns anslutning till det lokala nätverket,
  • problem med ditt lokala nätverk eller att internetanslutning ligger nere.

2. Om du kan nå andra webbtjänster men inte Dialing, försök att logga in i Dialing via en annan dator.
Om du lyckas logga in från en annan dator har du antingen:

  • ett lokalt problem med din dator, eller
  • ett problem med datorns lokala nätverksanslutning.

När du har gått igenom ovanstående två punkter och inte hittat någon förklaring till felet är du varmt välkommen att ringa Dialing:s driftjour.

Kontaktvägar till Driftjouren ring: 08-400 231 09 eller använd kontaktformuläret nedan

Kontakt

Plats
Wenner-Gren Center, Sveavägen 166, 113 46 Stockholm
Driftjour
+46840023109

SwedishEnglish